• Kezelési útmutatók

  • Műszaki leírások

  • Oktatóanyagok, munkafüzetek

  • Szórólapok

  • Plakátok, zászlók, molinók

  • Jármű-dekoráció

  • Plasztikkártyák

  • DM küldemények

  • Figyelmeztető matricák járművekre

  • 190,000 példányban megjelent magazin

  • CD és DVD nyomtatás és sokszorosítás

  • Videó szinkronizálása és feliratozása

Idézett cikk a Print & Publishing-ben jelent meg.

 

A digitális nyomtatás mellett még kevesen tették le a voksukat. Gyakori kritika, hogy magas a fajlagos költség, nem kiforrott a technológia és drága a szerviz. A pécsi Európa Smart System Kommunikációs ܜgynökség ügyvezetője Takács Imre nem osztja a negatív véleményeket. Cége alapvetően ebbe az irányba fejlődött, igaz, hogy kifejezetten a speciális megrendelői igények miatt. Az Európa Smart System Kommunikációs ܜgynökség elsősorban autógyártó vállalatoknak (Renault, Toyota, Peugeot, Volvo, Citroën, Iveco), illetve azok magyarországi vezérképviseleteinek dolgozik. A megrendelőknek főként kezelési útmutatókat, műszaki dokumentációkat gyártanak, melyek angol és francia nyelvről történő magyarítása a fő profil. A termékek példányszáma általában nem haladja meg a kétezret, de előfordul, hogy a javítási útmutatóból vagy egy navigációs rendszer kezelési útmutatójából csak pár darabot kell nyomtatni. Friss számításaik szerint a színes termékek esetében 200-300, fekete-fehérben pedig 2000 példányig olcsóbbak, mint bármelyik ofszet nyomda. Rendelkeznek ofszet géppel is, de nagyon ritkán használják. A fekete-fehér nyomtatást két darab tíz millió forint körüli értékű Canon IR 105-ös géppel végzik, amelyekből nincs is több az országban. A tavaly augusztusban vásárolt berendezésekkel eddig egyenként mintegy három millió nyomat készült. A színes kiadványokat Canon CLC 1000-esen állítják elő, ami RIPpel együtt mintegy 40 millió forintba került. Fekete-fehérben percenként 600 darab A3-as oldalt tudnak nyomni, színesben pedig 40-et. A digitális nyomtatás egyik nagy előnye, hogy a kiadványszerkesztés befejezése után tíz perccel már kész könyvet tudnak adni. A gyorsaságot fokozza, hogy a gépek kötnek is. A cégvezető szerint a technológia kiforrottságával nincs gond, már a nyolc évvel ezelőtt vásárolt gépek is profik voltak. Az önköltséget, karbantartási költséget sem tartja túl magasnak, a forgalmazóval teljes körű szervizszerződésük van. A vevők szükségleteit átfogóan igyekeznek kielégíteni a legkülönbözőbb kiadványoktól az autómatricákon keresztül a súlyadat táblákig, így széles a tevékenységi körük. Plakátnyomtatóval is rendelkeznek, ami 1,20 méteres szélességben és korlátlan hosszúságban tud nyomtatni. A paletta kiegészül dekor-, szita- és tamponnyomó műhellyel, 3d gravírozással. Új üzletág a levilágítás (B2-es méretig), amit bérmunkában vállalnak más cégeknek. A videostúdiójuk főként referencia filmeket, javítási útmutatókat készít, de dolgoznak például a kaposvári színháznak is. A gépparkba több száz millió forintot fektettek be, kizárólag saját erőből, fokozatos fejlődéssel, a nyereség visszaforgatásával. A 16 fős cég árbevételének 85 százalékát a digitális nyomtatás és az ahhoz kapcsolódó fordítás, kiadvány­szerkesztés adja. Az elmúlt tíz évet figyelembe véve körülbelül 30 százalékos volt az éves átlagos fejlődés, és 2002-ben már 150 millió forint fölé emelkedett a forgalom. Takács Imre szerint a jövőt nagyon nehéz meghatározni. A terveiket mindig a megrendelők döntik el. Üzletpolitikája az, hogy a szűk partneri kört teljes mértékben kiszolgálják, igényeiknek tökéletesen megfeleljenek.